top of page

Har du fått med deg jobben vi har gjort med Visit Heim?

Oppdatert: 16. jun. 2021



Da pandemien brøt ut våren 2020 hev Heim Næringsforening seg rundt for å jobbe med tiltak som kan gagne lokalt næringsliv. Vi gikk raskt ut med å kartlegge konsekvenser blant lokalt næringsliv, hvor funn ble samlet til et innspillsbrev som ble sendt til kommunestyret. Vi produserte videoer, kurset i SoMe og publiserte en oversikt over varehandelen i Heim.


Vi opprettet også Instagram-kontoen Visit Heim, for å plassere Heim på kartet for Norgesferie. Her kunne Heimværinger og besøkende selv dele bilder ved å tagge oss i bildene sine eller bruke emneknaggen #visitheim. Kontoen ble raskt populær, og flere innbyggere og besøkende fikk åpnet øynene for hvor mye spennende som faktisk finnes i den nye, fine kommunen vår.


I ettertid har vi fått mange flotte kommentarer på at Visit Heim har bidratt til positiv omdømmebygging og profilering for Heim, både som bosteds- og besøkskommune. Det tikket inn meldinger med spørsmål om attraksjoner, åpningstider, toppturer og snøforhold, og vi skjønte raskt at vi trengte en nettside som et supplement til bildegalleriet vi hadde på Visit Heim sin Instagram-konto.


Og slik ble nettsiden www.visitheim.no til. Dette er en nettside som skal innehold alt av overnattingssteder, spiseri, aktiviteter og attraksjoner i Heim. Arbeidsgruppen bak nettsiden er HNF, WIS og frivilligsentralene, og det er lagt ned mange arbeidstimer i prosjektet. Du kan lese mer om arbeidsgruppen her.


Når en har fått på plass en flott nettside, er det viktig å spre det gode budskap til flest mulig. Vi ønsket å nå ut til flere enn de flotte 1400 følgerne vi hadde på Instagram, og gikk derfor i dialog med Hemne Sparebank, Gjensidige Surnadal, Heim og Tingvoll og Sodvin AS om muligheter for å medfinansiere en dobbelside-annonse i sommermagasinet Opplev Midt-Norge.


Takket være rause sponsorer ble annonsen en realitet. En annonse som har nådd ut til 170,000 lesere i Midt-Norge.




Annonsen hadde ikke blitt realitet uten den gode hjelpen og bidrag fra Sodvin, Hemne Sparebank og Gjensidige Surnadal, Heim og Tingvoll. Heim Næringsforening er heldige som har lokalt næringsliv som bidrar til å løfte attraktivitet og profilering av hele Heim. Vi ønsker derfor å rette en stor takk til våre sponsorer for annonsen:








Men det stopper ikke der. Visit Heim-instagramkontoen vår ble oppdaget av forfatter Helene Myhre Østervold, som mai 2021 ga ut boken TUR-RETUR NORGE med @helenemoo. Der ble Heim omtalt som en av fem destinasjoner en besøke, om en reiser rundt i Trøndelag.


Dette er et stort kompliment til arbeidet næringsforeningen har lagt ned i jobben med å profilere Heim gjennom digitale kanaler, og vi har en følelse av at dette bare er begynnelsen.




91 visninger0 kommentarer
bottom of page