ons. 16. feb.
|Kyrksæterøra
Kurs: Bli god i sosiale medier
Hvordan jobber man strategisk med sosiale medier som en liten bedrift? Hva er egentlig forskjellen på betalt annonsering og organisk rekkevidde? Hva skal du poste og når? Dette og mer til skal vi lære i løpet av dagen. Pris medlem: kr. 1800, inkl. lunsj. Pris ikke-medlem: kr. 2300, inkl. lunsj
Tid & Sted
16. feb. 2022, 09:00 – 15:00
Kyrksæterøra, Prinsengata 6, 7200 Kyrksæterøra, Norway
Om arrangementet
Sosiale medier er ikke lengre en plass hvor vi kun deler nyhetsoppdateringer av hva vi har spist til middag eller holder kontakten med fjerne venner. I dag bruker bedrifter sosiale medier strategisk til å øke salg, styrke merkevaren, utvikle kundeforhold og bidra til rekruttering av egnede kandidater, for å nevne noe.
Men hvordan jobber man strategisk med sosiale medier som en liten bedrift? Hva er egentlig forskjellen på betalt annonsering og organisk rekkevidde? Hva skal du poste og når? Dette skal vi lære med om når Linda Løvfall kommer til Heim for å øke kompetansen på digital markedsføring gjennom sosiale medier.
Gjennom denne dagen skal kursholder Linda Løvfall gå igjennom:
- Den gode historien som fenger, fortell din bedrifts historie med Story
- Skriva gode statusmeldingar på Facebook
- Kundeservice på Facebook (sosiale medier)
- God krisehåndtering på Facebook (sosiale medier)
- Konkurranser på sosiale medier – hva er lov og hvordan lage konkurranser som engasjerer.
- Få oversikt over arbeidet med årshjul
- Bli synlig med god hashtagstrategi
Linda Løvfall er digitalmarkedsføreren som brenner for at du skal bli sett og fortelle historien om bedriften din i sosiale medier. Hun har selv erfaring fra tidsklemma i små reiselivsbedrifter, og vil fokusere på hvordan man kan legge en slagplan for året, hvordan skrive gode historier, statusmeldinger og konkurranser, og kundeservice i sosiale medier.
Kurset er praktisk vinklet med konkrete eksempler, både fra deltakernes egne bedrifter og andre. Linda har holdt Innovasjon Norge sine «bli god på nett»-kurs i 8 år, i tillegg til egne praktiske kurs for blant annet reiselivsbedrifter. Erfaringene fra disse kursene har lagt grunnlaget for workshopene Linda kjører for å hjelpe små- og mellomstore bedrifter til å få et løft i sine sosiale medier-kanaler.
Takket være BIO Trøndelag har vi mulighet til å tilby kurset til halv pris.
Pris for medlemmer: kr. 1800, inkl. lunsj.
Pris for ikke-medlemmer: kr. 2300, inkl. lunsj.
Vi arrangerer kompetansehevingskursene i digital markedsføring ved hjelp av midler fra BIO Trøndelag. Bedriftsintern opplæring (BIO) Trøndelag er en støtteordning for små og store bedrifter med omstillingsbehov og mulighet for videreutvikling gjennom kompetansetiltak for de ansatte. Du kan lese mer om BIO Trøndelag her: https://www.trondelagfylke.no/vare-tjenester/naring-og-innovasjon/virkemidler-og-tilskudd/bio-trondelag/
Minimum 10 påmeldte deltagere for at arrangementet finner sted. Påmeldingen er bindende, og et no show-gebyr på reell kursavgift blir utsendt om du er påmeldt, men ikke dukker opp.
Tidsskjema
2 timer 30 minutterKurs i SoMe del 1
45 minutterLunsj
Billeter
Medlemmer
Faktura sendes i etterkant av arrangementet.
kr 1 800,00+Tjenestegebyr på kr 45,00Salget ble avsluttetIkke-medlemmer
Faktura for deltakelse ettersendes.
kr 2 300,00+Tjenestegebyr på kr 57,50Salget ble avsluttet
Total
kr 0,00