Sosiale medier er ikke lengre en plass hvor vi kun deler nyhetsoppdateringer om hva vi har spist til middag eller holder kontakten med fjerne venner.
I dag bruker bedrifter sosiale medier strategisk til å øke salg, styrke merkevaren, utvikle kundeforhold og bidra til rekruttering av egnede kandidater, for å nevne noe.
Men hvordan jobber man strategisk med sosiale medier som en liten bedrift? Hva er egentlig forskjellen på betalt annonsering og organisk rekkevidde? Hva skal du poste og når? Hvordan lager man en god «story»? Dette og mer skal vi lære gjennom kursdagen med Linda Løvfall 16. februar på Hotell Koselig.
Kurset passer for små og mellomstore bedrifter i alle næringer.
Gjennom denne dagen skal kursholder Linda Løvfall gå igjennom:
Den gode historien som fenger, fortell din bedrifts historie med Story
Statusmeldinger som engasjerer på Facebook
Kundeservice på sosiale medier
God krisehåndtering på Facebook (og andre sosiale medier)
Konkurranser på sosiale medier – hva er lov og hvordan lage konkurranser som engasjerer.
Få oversikt over arbeidet med ditt eget årshjul
Bli synlig med god hashtagstrategi
Takket være BIO Trøndelag har vi mulighet til å tilby kurset til halv pris.
Pris for medlemmer: kr. 1800, inkl. lunsj.
Pris for ikke-medlemmer: kr. 2300, inkl. lunsj.
KLIKK HER FOR PÅMELDING. PÅMELDINGSFRIST 7. FEBRUAR.
Linda Løvfall er digitalmarkedsføreren som brenner for at du skal bli sett og fortelle historien om bedriften din i sosiale medier. Hun har selv erfaring fra tidsklemma i små bedrifter hvor ledelse og ansatte ofte har på flere hatter samtidig. Hun vil derfor ha fokus på hvordan DU kan legge en plan som faktisk virker for din organisasjon.
Kurset er praktisk vinklet med konkrete eksempler, både fra deltakernes egne bedrifter og andre. Linda har holdt Innovasjon Norge sine «bli god på nett»-kurs i 8 år, i tillegg til egne praktiske kurs for blant annet reiselivsbedrifter. Erfaringene fra disse kursene har lagt grunnlaget for workshopene Linda kjører for å hjelpe små- og mellomstore bedrifter til å få et løft i sine sosiale medier-kanaler.
Dette er ett av flere kurs HNF arrangerer ila 2022 for å bidra til kompetanseheving for lokalt næringsliv i Heim kommune. Vi arrangerer kompetansehevingskursene i digital markedsføring ved hjelp av midler fra BIO Trøndelag. Bedriftsintern opplæring (BIO) Trøndelag er en støtteordning for små og store bedrifter med omstillingsbehov og mulighet for videreutvikling gjennom kompetansetiltak for de ansatte. Du kan lese mer om BIO Trøndelag her:
Minimum 10 påmeldte deltagere for at arrangementet finner sted. Påmeldingen er bindende, og et no show-gebyr på reell kursavgift blir utsendt om du er påmeldt, men ikke dukker opp.
For påmelding, klikk her.
Comments